fotografia biznesowa kraków

Fotografia biznesowa – najbardziej popularne rodzaje zdjęć

Fotografia biznesowa to pojęcie obejmujące zdjęcia wykorzystywane do kształtowania wizerunku firmy lub marki osobistej zgodnie z jej wartościami i celem biznesowym. Odpowiednio dobrane fotografie biznesowe pomagają budować zaufanie klientów, wzmacniać pozycję marki na rynku oraz komunikować jej misję i wizję. Wizerunek staje się kluczowym elementem strategii marketingowej, gdyż to właśnie zdjęcia często decydują o pierwszym wrażeniu, jakie firma wywiera na odbiorcach.

Fotografie biznesowe definiują styl i poziom komunikacji, ukazując firmę w sposób spójny i profesjonalny. Są wykorzystywane w różnych działaniach marketingowych, od stron internetowych, przez social media, aż po materiały drukowane, takie jak broszury czy katalogi. Zdjęcia wspierają budowanie PR, prezentując firmę jako wiarygodną i godną zaufania. Ponadto, fotografia biznesowa odgrywa ważną rolę w działaniach z zakresu HR, wzmacniając employer branding i pomagając w rekrutacji nowych pracowników. Fotografie przedstawiające zespół, kulturę pracy i nowoczesne biuro mogą być istotnym elementem w przyciąganiu talentów i budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy.

W dzisiejszym poście zaprezentuję najbardziej popularne rodzaje fotografii biznesowych, które pomogą Twojej firmie osiągnąć sukces.

Portret biznesowy

Portret biznesowy to najbardziej popularny typ fotografii biznesowej. Kryje się pod nim indywidualne zdjęcie osoby, prezentujące cechy jej wyglądu zewnętrznego (fizjonomia i ubiór) z określoną mową ciała (mimika, poza) i drobnymi dodatkami (okulary, telefon, notes). Portret biznesowy to kadr od wysokości połowy ud lub bioder, do przestrzeni lekko nad głową. Ten typ zdjęć wykonywany jest zwykle na neutralnym tle (jednolitym lub rozmytym) i stanowi bliskie odwołanie do perspektywy z jakiej postrzegamy osobę, gdy z nią rozmawiamy.

Portrety biznesowe mogą różnić się stylem (np. formalny klasyczny, czy luźny casualowy), a ich zadaniem jest prezentacja osoby w profesjonalny sposób, stworzenie pozytywnego wrażenia i skrócenie formalnego dystansu. Fotografia biznesowa dla managerów, czy pracowników bardzo często odwołuje się do pozytywnych emocji. Takie zdjęcia mają pokazać osobę w zestawie jej najlepszych cech- otwartości, pozytywnego nastawienia, energii, kompetencji i gotowości do działania.

Nieco inaczej może wyglądać portret biznesowy dla osób pełniących funkcje przywódcze, CEO, dyrektorów, czy managerów wyższego szczebla. W tym wypadku bardzo często będą to zdjęcia podkreślające zdecydowanie, pewność siebie, a nawet odrobinę wyniosłości.

Gdzie wykorzystasz portrety biznesowe?

  • strona www (zakładki o nas, o firmie etc.)
  • artykuły, wywiady, publikacje zewnętrzne
  • materiały marketingowe (broszury, katalogi, kalendarze firmowe)
  • banery anonsujące spotkania, prelekcje, webinaria
  • dokumenty rekrutacyjne, CV
fotografia biznesowa portret biznesowy
Portret biznesowy w przestrzeni biurowej

Zdjęcie profilowe – headshot

Zdjęcie profilowe, czyli popularny headshot to typ ujęcia, którego głównym zadaniem jest łatwa identyfikacja osoby. Z tego względu twarz modelki lub modela wypełnia około 70% kadru. Widoczny jest cały owal głowy, nierzadko też kompozycja kadru obejmuje linię ramion. Zdjęcia profilowe są wykonywane na neutralnym, jednokolorowym tle. Dopuszczalne są również headshot’y z subtelnie rozmazanym tłem, o ile nie odwraca ono uwagi od fotografowanej osoby. Headshoty publikowane są często w formie owalnych miniatur.

Headshoty to zdjęcia identyfikacyjne, wykorzystywane jednak w nieco innym kontekście niż np. zdjęcia do dokumentów. Profesjonalne zdjęcie profilowe odwołuje się do wartości z jakimi wiąże się fotografia biznesowa. Takie zdjęcie powinno wyglądać naturalnie, a wyraz twarzy pozytywnie i zachęcająco. Zdjęcia profilowe często przedstawiają uśmiechających się serdecznie ludzi, co ma podkreślać optymizm i radość życia, wartości z którymi wszyscy chętnie się utożsamiamy.

Gdzie wykorzystasz headshoty?

  • profile w mediach społecznościowych (LinkedIn, Facebook, Twitter)
  • stopki e-mail
  • komunikacja wewnętrzna, publikacje i raporty
  • identyfikatory
  • zewnętrzne artykuły eksperckie
  • dane kontaktowe na stronie www
  • dokumenty rekrutacyjne, CV
zdjecia do cv
Headshot w szerszym ujęciu

Zdjęcia wizerunkowe

Zdjęcia wizerunkowe to kolejna popularna forma z której znana jest fotografia biznesowa. Zdjęcia wizerunkowe są rozwinięciem portretu biznesowego, pokazującym osobę w nieco szerszym kontekście. Dopełnieniem zdjęcia jest otoczenie, jak również jego cechy, elementy charakterystyczne etc. Zdjęcia wizerunkowe pozwalają rozpoznać profil zawodowy (sesja w miejscu pracy), akcentują styl i wartości, nierzadko odwołują się do zainteresowań i pasji (zdjęcia lifestyle’owe). Sesje wizerunkowe odbywają się również w bardziej neutralnym otoczeniu (np. atrakcyjnej przestrzeni miejskiej), dodając całej prezentacji dodatkowych walorów wizualnych.

Zdjęcia wizerunkowe to propozycja dla osób chcących kształtować swój wizerunek, ocieplać go lub budować od podstaw. Atrakcyjna, wielowymiarowa prezentacja jest przydatna na każdym etapie kariery zawodowej. Sesje wizerunkowe wykonywane są zarówno dla dyrektorów dużych firm, jak również osoby aktywnie rozwijające swoje marki osobiste.

Gdzie wykorzystasz zdjęcia wizerunkowe?

  • frontowe strony www
  • top’y w mediach społecznościowych
  • ilustracje artykułów blogowych
  • publikacje w folderach i katalogach
  • materiały marketingowe (broszury, kalendarze)
sesja wizerunkowa
Sesja wizerunkowa dietetyczki

Zdjęcia sytuacyjne

Zdjęcia sytuacyjne pokazują sceny z życia firmy. Najczęściej są to fotografie przedstawiające osoby w trakcie wykonywania codziennych obowiązków. Narada w sali konferencyjnej, praca zespołowa nad najnowszym projektem, kadry przedstawiające etapy obsługi klienta, ale też luźna pogawędka przy filiżance espresso, oto typowe zdjęcia sytuacyjne. Ich naturalny, reporterski charakter nie jest jednak dziełem przypadku. Zdjęcia sytuacyjne to starannie aranżowane sceny, których uczestnicy mają do odegrania określone role.

Fotografia biznesowa o charakterze zdjęć sytuacyjnych to najczęściej zdjęcia z udziałem kilku, a nawet kilkunastu osób. Dzięki szerszemu zaangażowaniu można podkreślić dobrą atmosferę w pracy, ducha współpracy i autentyczny „team spirit”, pozwalający traktować swoje obowiązki z pasją i zaangażowaniem. Zdjęcia sytuacyjne są często wykorzystywane przez działy HR i PR, efektywnie wpierając ich politykę.

Gdzie wykorzystasz zdjęcia sytuacyjne?

  • zdjęcia na stronie www
  • zdjęcia do social media
  • ilustracje artykułów blogowych
  • materiały marketingowe dla działów HR i PR
  • publikacje zewnętrzne
  • publikacje marketingowe (broszury, kalendarze)
fotografia biznesowa
Zdjęcie sytuacyjne

Zdjęcia grupowe

Fotografia biznesowa to również popularne zdjęcia grupowe. To – można powiedzieć – portrety biznesowe w ujęciu wieloosobowym. Zdjęcia grupowe rzadko prezentują całe sylwetki, częściej skupiają się na kadrze od bioder w górę. Mocniejsze skupienie kadru pozwala na lepsze rozpoznanie osób – często liderów i przywódców. Tego typu zdjęcia wykonywane są zarówno w siedzibach firm, jak również w formie zdjęć studyjnych. Tło powinno być neutralne lub rozmyte, co pozwala skupić pełną uwagę na grupie osób.

Zdjęcia grupowe to często oficjalna fotografia biznesowa osób reprezentujących firmę na zewnątrz. Zdjęcia grupowe zarządów spółek, zdjęcia współwłaścicieli, partnerów biznesowych, kadr zarządzających czy fotografia zespołów funkcjonujących w strukturach firmowych – wszystkie one są bardzo chętnie eksponowane na stronach głównych witryn internetowych. Pojawiają się też nagminnie w publikacjach prasowych czy artykułach sponsorowanych. Powinny zatem odwoływać się do wartości organizacji, prezentując spójny i mocny wizerunek.

Gdzie wykorzystasz zdjęcia grupowe?

  • frontowe zdjęcia na stronie www
  • top’y w social media
  • ilustracje artykułów blogowych
  • materiały marketingowe (katalogi, broszury, banery)
  • publikacje zewnętrzne
zdjęcia biznesowe Kraków
Firmowe zdjęcie grupowe

Zdjęcia z eventów biznesowych

Fotografia biznesowa to nie tylko zdjęcia pozowane. Jednym z przykładów fotografii o charakterze reportażowym są zdjęcia z eventów i spotkań biznesowych. W trakcie odbywającego się wydarzenia- spotkania biznesowego, konferencji, zjazdu czy eventu promocyjnego, praca fotografa ma charakter dokumentacyjny. Jej celem jest utrwalenie następujących po sobie wydarzeń w profesjonalny, estetyczny i punktowy sposób.

Efektowne zdjęcia z eventu podkreślają profesjonalizm i rozmach organizacyjny, akcentują udział gości specjalnych etc. Stanowią doskonały materiał marketingowy, którym firma może posługiwać się w swoich publikacjach w nieograniczony sposób. Są też dokumentem ułatwiającym organizację kolejnych wydarzeń.

Gdzie wykorzystasz zdjęcia z eventów biznesowych

  • relacje na blogu firmowym
  • relacje w social media
  • materiały marketingowe

sesje zdjęciowe dla firm
Zdjęcie ze spotkania biznesowego

Fotografia biznesowa – wizerunek profesjonalisty

Fotografia biznesowa stanowi użyteczny materiał marketingowy dla każdej firmy, lub marki osobistej, bez względu na branżę czy charakter działalności. Ponieważ komunikacja biznesowa odbywa się dziś głównie w formie zdalnej, za pośrednictwem internetu, rola fotografii biznesowej jest trudna do przecenienia. Dzięki profesjonalnym zdjęciom firma zyskuje wiarygodność i wyróznia się na tle konkurencji. Fotografie biznesowe pozwalają podkreślić takie cechy jak kreatywność, odpowiedzialność, pewność siebie, optymizm, styl i otwartość. Mogą być nośnikiem wartości i idei jakie przyświecają każdej organizacji.

Profesjonalna fotografia biznesowa to istotny wkład w świadome budowanie i zarządzenie wizerunkiem nowoczesnej firmy.

Fotografia biznesowa dla firm

Jeśli jesteś zainteresowana/y wykonanie profesjonalnych fotografii biznesowych dla swojej firmy lub marki osobistej, zapraszam do kontaktu za pośrednictwem zakładki Sesja firmowa. A jeśli potrzebujesz profesjonalnych fotografii do budowania swojej marki osobistej, najlepszym rozwiązaniem będzie Sesja indywidualna.