jak często zmieniać zdjęcia

Jak często zmieniać zdjęcia w social media i na stronie www?

Jak często zmieniać zdjęcia które prezentują nas w Internecie? Wiadomo, to zależy. Zdjęcie profilowe w social media, fotografia biznesowa na stronie internetowej czy blogu mówią o nas wiele. O tym kim jesteśmy, czym się zajmujemy, jakie wartości reprezentujemy. Są pierwszym elementem dzięki któremu pozwalamy poznać się innym. Wyrażają naszą otwartość, podkreślają profesjonalizm i zachęcają innych do podjęcia kontaktu z nami. A to przecież nie wszystkie ich zalety…

Dlaczego powinniśmy zmieniać zdjęcia?

Dlaczego powinniśmy zmieniać zdjęcia w social media i na stronie internetowej? Powodów jest przynajmniej kilka, jednak tak naprawdę każdy z nich sprowadza się do fundamentalnego założenia, że zdjęcia wizerunkowe jako ważny element komunikacji biznesowej powinny być aktualne. Czy stara wizytówka z nieaktualnym numerem telefonu jest użyteczna? Czy warto się nią posługiwać? Zdjęcie to właśnie taka nasza osobista wizytówka i warto pamiętać o jej dobrej kondycji.

Zmiany w wyglądzie

Zmiany w naszym wyglądzie zachodzą cały czas. Większość z nich pod wpływem zmieniającego się wieku, ale część z nich może być wymuszona chociażby zmianą stylu życia. Chudniemy lub wprost przeciwnie- nabieramy dodatkowych kilogramów, inaczej wygląda nasza skóra, zmienia się nasza fizjonomia, profil… Zmiany w wyglądzie wymuszone są również w obszarze stylizacji – kolor i długość włosów, fryzura czy makijaż, a nawet nowa oprawa okularów- wszystkie one potrafią znacząco wpłynąć na nasz wygląd.

Zdjęcia wizerunkowe – wiarygodność w oczach odbiorców

Zdjęcia wizerunkowe, czyli szeroko pojęta fotografia biznesowa mają do spełnienia określoną rolę. Osoby widoczne na zdjęciach powinny być łatwo rozpoznawalne przez odbiorcę. Nikt nie może mieć wątpliwości co do tożsamości osoby z którą wcześniej np. kontaktował się w rzeczywistości. Pozwala to zachować płynność komunikacji, wzmacnia też zaufanie odbiorcy.

Samo zdjęcie od strony technicznej również powinno być aktualne. Nie ma nic bardziej odpychającego niż przestarzałe fotografie sprzed 20 lat wykonane jakąś archaiczną techniką. Oczywiście, w pierwszej kolejności liczy się wiarygodność. To ona powinna być odpowiedzią na pytanie, jak często zmieniać zdjęcia. Jednak nowoczesne, dobrze wykonane zdjęcie z pewnością pomoże nam w odpowiedniej komunikacji.

jak czesto zmieniac zdjecia
Photo by Charlie on Unsplash

Jak często zmieniać zdjęcia wizerunkowe?

Jak często zmieniać zdjęcia w obszarach strategicznych dla naszej komunikacji? Raz na rok – to wydaje się dość rozsądne. Raz na pół roku– zupełnie optymalne. Oczywiście, zmiana zdjęcia profilowego nie musi być podyktowana wyłącznie zmianami w samym wyglądzie osobistym. Odświeżenie zawodowego profilu może być spowodowane zmianami zachodzącymi w naszej firmie, zmianą strategii wizualnej, nową ofertą, rebrandingiem, czy chociażby otwarciem nowego sezonu, roku kalendarzowego etc. Dzięki nowemu zdjęciu niejako przypominamy się naszym odbiorcom, pokazujemy że nadal aktywnie działamy i mamy wciąż wiele do zaoferowania. Akcentujemy również swój pozytywny stosunek do technologii. Jednym słowem – pozostajemy w grze.

Jeśli chcemy by nasze zdjęcia wizerunkowe dobrze pracowały na naszą korzyść, warto zachować w tym obszarze zdrowy rozsądek. Zbyt częste zmiany zdjęcia profilowego są równie złym pomysłem jak posługiwanie się tym samym zdjęciem przez 5 lat. Jeśli korzystamy aktywnie z serwisów społecznościowych typu LinkedIn czy Facebook, nasz odbiorca powinien móc oswoić się z naszym wyglądem. Zbyt częste zmiany nie ułatwiają tego zadania. Mogą również sugerować, że jesteśmy nadmiernie skupieni na sobie. O ile w wielu innych przypadkach (chociażby codzienne posty czy relacje) regularne zmiany mają swój sens, o tyle zdjęcia będące naszą oficjalną wizytówką, prezentowane w profilach czy zakładkach typu „o nas” powinny zmieniać się tylko wówczas, gdy taka zmiana jest konieczna lub uzasadniona.

W tych 5 sytuacjach koniecznie pomyśl o zmianie zdjęcia

W kilku sytuacjach zmiana oficjalnie reprezentującego nas zdjęcia jest szczególnie ważna. Można zaliczyć do nich:

  • aktywne poszukiwanie nowych możliwości lub pracy
  • istotne zmiany wyglądu lub stylizacji
  • awans lub zmiana na ścieżce kariery zawodowej (zdjęcia do CV)
  • ważna zmiana w życiu prywatnym

Dobrym powodem zmiany zdjęcia profilowego może być również to, że sami jesteśmy już swoim starym zdjęciem zmęczeni. Jeśli czujemy, że zdjęcie nie reprezentuje nas już tak, jak byśmy sobie tego życzyli, warto umówić się na sesję z fotografem. Nowe, profesjonalne zdjęcia nie tylko wprawią nas w lepszy nastrój, ale też dodadzą pewności siebie i otworzą przed nami nowe możliwości.

O dobre, profesjonalne i aktualne zdjęcie biznesowe warto dbać zawsze, bez względu czas.

Spodobał Ci się ten artykuł? Udostępnij go dla innych: