Kobieca sesja wizerunkowa jaką miałem przyjemność wykonać dla p. Magdaleny to doskonały przykład, jak efektywnie wykorzystać spotkanie z fotografem w studio. W ciągu niespełna dwóch godzin udało nam się stworzyć bardzo zróżnicowany pakiet zdjęć wizerunkowych.
Moja Klientka pracuje w branży nieruchomości. Zgłosiła się do mnie z prośbą o wykonanie sesji wizerunkowej, z której zdjęcia mogła by wykorzystać w swojej komunikacji wizerunkowej. Sesja zdjęciowa w studio w Krakowie odbyła się w listopadzie.
Spis treści
Zdjęcia z sesji
Jak już wspomniałem, w trakcie sesji powstał szeroki wachlarz zdjęć, od klasycznych headshot’ów, portretów biznesowych i zdjęć sylwetkowych na jasnym tle, po zdjęcia z nieco innym setupem oświetleniowym, wykonane na czarnym, klimatycznym backgroundzie. Taki pakiet zdjęć pozwala na ich swobodne wykorzystanie w różnym charakterze i w różnego typu publikacjach. Dla osoby aktywnie kształtującej swój wizerunek biznesowy posiadanie kilku różnych zdjęć wizerunkowych jest wygodne i praktyczne. Kobieca sesja wizerunkowa może być sposobem na pozyskanie przekrojowych zdjęć na różne okazje.
Garderoba na sesję
Podczas omawianej sesji wykorzystaliśmy kilka stylizacji, od eleganckich i formalnych, po pół-formalne i casualowe. Dzięki temu zdjęcia są bardziej różnorodne i interesujące. Kobieca sesja wizerunkowa to doskonała sposobność do tego, by eksperymentować z własnym wizerunkiem.
Ubiór ma istotny wpływ na charakter zdjęć, dlatego przy okazji planowania indywidualnych i firmowych sesji zdjęciowych zwykle polecam zabrać ze sobą dodatkowe elementy garderoby. Bardzo często to właśnie one okazują się najbardziej trafnym wyborem.
Pozowanie – naturalne czy ustawiane?
Pozowanie do zdjęć to jeden z kluczowych czynników w trakcie każdej sesji zdjęciowej. Dzięki odpowiednim pozom i mimice, określanych często wspólnym mianem „mowy ciała”, możemy demonstrować to co w zdjęciach wizerunkowych najbardziej pożądane – swoją otwartość, pewność siebie i pozytywne nastawienie. Zwykło się uważać, że najlepsze są pozy naturalne i „nieustawiane”. Prawdopodobnie dlatego, że po prostu czujemy się w nich w 100% sobą. Jednak paradoksalnie znacznie ważniejsze od naszego samopoczucia jest to, jak w danym ujęciu widzi nas obiektyw aparatu. To właśnie perspektywa fotografa decyduje o tym, czy zdjęcie jest udane.
Kobieca sesja wizerunkowa – pomysły na pozy?
W sytuacjach gdy moja modelka ma jakieś pomysły lub inspiracje, z przyjemnością staram się je realizować. Brak pomysłów nie jest żadnym problemem. Krótki wywiad z klientem, informacje o branży, klimacie i charakterze ujęć wystarczą, by wyznaczyć dobry kierunek sesji.
Generalnie uważam, że główna odpowiedzialność w tym zakresie spoczywa na barkach fotografa. Wspominam o tym nie bez powodu. Wiele osób uważa, że nie posiada predyspozycji do tego, by wyglądać korzystnie na zdjęciach. Niefotogeniczność to jeden z często powtarzanych mitów. Tymczasem doświadczony fotograf potrafi ustawić światło „pod modela”, znaleźć odpowiednią perspektywę i na bieżąco dokonywać korekt, dzięki czemu każdy kolejny kadr jest lepszy od poprzedniego. Jeśli więc czujesz, że pozowanie to nie jest Twoja „cup of tea”, pozostaw to w rękach profesjonalisty.
Sesja z p. Magdaleną była w tym względzie wyjątkiem. Moja Klientka jest niezwykle otwartą i pogodną osobą, a ponadto świetnie odnajduje się przed obiektywem. Mogłem więc skupić się w pełni na egzekwowaniu kolejnych pomysłów którymi wzajemnie się wymienialiśmy.
Jeśli interesuje Cię kobieca sesja wizerunkowa, zachęcam do zapoznania się z ofertą sesji. Zapraszam do współpracy!