prezentacja produktu

Prezentacja wizualna – zdjęcia które sprzedają

Kiedyś do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego wystarczył dobry produkt i odrobina szczęścia. Dziś o tym samym sukcesie decyduje składowa wielu czynników. W branży e-commerce jednym z najważniejszych jest prezentacja wizualna produktu.

Jesteśmy wzrokowcami. Jeśli wrażenia jakie wywołują zdjęcia produktu są pozytywne, sięgamy po jego opis, skład i cenę. Kupujemy oczami.

prezentacja wizualna

Aby lepiej zrozumieć ten mechanizm, spójrz na to z perspektywy klienta. Pozwól, że posłużę się tutaj własnym przykładem. Otóż jakiś czas temu szukałem zabawki na prezent dla dziecka. Chodziło mi o konkretny model samochodu. Znalazłem go w serwisie Allegro u kilku różnych sprzedawców. Najpierw użyłem opcji „sortuj według…”, dzięki czemu na czele mojej listy znalazły się oferty z najlepszą ceną.

Pierwsza z nich odrzuciła mnie od razu zdjęciem, na którym autko wyglądało na używane i poniszczone. W opisie produktu sprzedawca deklarował co prawda, że zabawka jest fabrycznie nowa, jednak fotografia wcale mnie w tym nie utwierdzała.

Aukcja numer 2 miała już estetyczne zdjęcie samochodu z dobrze skonstruowanym opisem jego cech. Teoretycznie tutaj mógłbym zakończyć swoje poszukiwania, ponieważ aukcja wyglądała na wiarygodną i atrakcyjną. Z czystej ciekawości kliknąłem kolejny link…

W aukcji numer 3 poza dokładnym opisem sprzedawca umieścił profesjonalne zdjęcia tego modelu. Dzięki nim zobaczyłem m.in. mechanizm otwierania drzwi i włączenia świateł, wierność odwzorowania poszczególnych elementów, a nawet dokładne ich spasowanie i jakość użytych materiałów.

Wszystkie trzy aukcje prezentowały dokładnie ten sam model zabawki. Zdecydowałem się na zakup z aukcji numer 3 mimo, że w tym zestawieniu była to najdroższa opcja. Dlaczego? Możesz oczywiście wziąć w tym miejscu poprawkę na fakt, że jako fotograf przejawiam pewną nadwrażliwość na zdjęcia. Myślę jednak, że przeważyły kwestie dające mi- kupującemu, poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Zabawka miała być prezentem dla dziecka. Nie chciałem rozczarowań i przesyłek zwrotnych. Nie mam czasu na bieganie za kurierem. Zaufałem więc produktowi, który mogłem lepiej poznać jeszcze przed zakupem.

Zdjęcia to paliwo sprzedaży

Powyższy przykład nie jest wolny od kontekstów. Jednak w gruncie rzeczy tak właśnie wygląda mechanizm sprzedaży w branży e-commerce. Kupujemy na odległość, a zatem chcemy uzyskać jak najwięcej argumentów za tym, że dokonujemy słusznego wyboru.

Profesjonalne zdjęcia produktu uwzględniające jego estetyczne i użytkowe walory, dadzą Twoim klientom większe wyobrażenie o całości i przełożą się na ich pozytywne odczucia. Produkty z zaniedbaną prezentacją wizualną, nawet jeśli oferowane w bardziej atrakcyjnej cenie, zniechęcą do ich zakupu.

Jeśli więc chcesz sprzedawać, musisz u kupującego wywołać dobre emocje. Profesjonalna prezentacja wizualna produktów w Twoim sklepie to paliwo, które napędzi silnik sprzedaży.

Spodobał Ci się ten artykuł? Udostępnij go dla innych: