profesjonalne zdjęcia

10 miejsc w których przydadzą Ci się profesjonalne zdjęcia biznesowe

Profesjonalne zdjęcia biznesowe to „luksus” na który może pozwolić sobie każdy. W tym miejscu należałoby raczej postawić pytanie- czy Ciebie lub Twoją firmę stać na to, by nie posiadać dobrych zdjęć? Może nie zawsze i może też nie wszędzie, ale jest kilka sytuacji w których z całą pewnością będą one niezbędne.

Dlaczego warto mieć w zanadrzu profesjonalne zdjęcia? Czy naprawdę powinniśmy się tym przejmować? Zacznijmy od początku…

Czym różnią się zdjęcia pro od… niepro?

Jeśli spojrzeć od strony czysto technicznej, to różnice w rozdzielczości, dynamice i perspektywie, a nawet bardziej oczywistych parametrach- jasności, kontraście czy kolorze są dla osób nieobeznanych z fotografią niemal niewidoczne.

Z drugiej jednak strony, profesjonalne zdjęcia to nie tylko kwestie techniczne, ale przede wszystkim pewna estetyka z którą mamy styczność każdego dnia. Uliczne reklamy, foldery w sklepie meblowym, ulubione magazyny w saloniku prasowym czy Internet, wszędzie pełno jest świetnych, zawodowo wykonanych zdjęć. Właśnie dlatego większość osób nie potrzebuje żadnej wiedzy specjalistycznej by odróżnić profesjonalne zdjęcie od selfie z telefonu cioci Józi.

profesjonalne zdjęcia

Kiedy i dlaczego warto się tym przejmować?

Zdjęcia prywatne mają dla nas przede wszystkim wartość emocjonalną. Nikt (lub prawie nikt) nie zawraca sobie głowy szczegółami. Wrzucamy je do social media, zgarniamy kilka lajków od znajomych a następnego dnia już nikt o nich nie pamięta.

Jeśli chodzi o zdjęcia biznesowe, w tym wypadku trzeba wykazać się większą świadomością i wyrachowaniem. Choćby dlatego, że na tle innych firm i marek które zadbały o swój wizerunek, nasze amatorskie selfie będzie wyglądać… no właśnie.

Posiadanie pakietu profesjonalnych zdjęć w wielu sytuacjach realnie usprawnia funkcjonowanie firmy a osobom zarządzającym i pracownikom bardzo ułatwia pracę. Oto lista 10 miejsc w których z całą pewnością przydadzą się dobre, profesjonalne zdjęcia:

1. Strona internetowa

Strona WWW to nie tylko miejsce na prezentację historii, planów i oferty, ale również firmowy hub komunikacyjny. Osoby zainteresowane kontaktem z firmą w pierwszej kolejności odwiedzają jej stronę internetową. Profesjonalne zdjęcia osób reprezentujących organizację zrobią dobre wrażenie, zwiększą poziom zaufania i zachęcą do podjęcia kontaktu, zakupu lub skorzystania z usług. W działaniach rebrandingowych, takich jak chociażby przebudowa strony firmowej to właśnie zdjęcia stanowią podstawę materiałową.

2. Blog ekspercki

Prowadzenie bloga eksperckiego jest jednym z najlepszych sposobów na przyciągnięcie uwagi i inicjowanie zaangażowania odbiorców. Jeśli dostarczamy ludziom wartościową treść, warto ją dobrze zilustrować. Uzupełnianie wpisów blogowych zdjęciami firmowymi jest z pewnością lepszym pomysłem niż wykorzystanie do tego celu fotografii stockowej. A kiedy dodatkowo chcemy budować swój ekspercki sznyt w oczach naszych czytelników, warto przyzwyczajać ich do naszego wizerunku.

3. Social media

Social media to bez wątpienia jedne z najbardziej popularnych kanałów komunikacyjnych w biznesie. Profesjonalne zdjęcia profilowe na LinkedIn, Facebook czy Twitter są wyrazem poważnego podejścia, szacunku do odbiorców i świadomej, otwartej komunikacji. Szczególnie widać to na portalach zawodowych typu LinkedIn, gdzie coraz więcej osób publikuje dobre, profesjonalne profilówki.

4. Publikacje prasowe

Jeśli firma otrzyma propozycję publikacji artykułu lub wywiadu dla czasopisma czy branżowego magazynu, wydawca z pewnością poprosi nas o dostarczenie profesjonalnych zdjęć. W tym wypadku konieczne będą dobrej jakości pliki z odpowiednią rozdzielczością.

5. Personalizowane wizytówki

Jednym z pomysłów na wyróżnienie się na tle konkurencji jest wyposażenie osób reprezentujących firmę „na zewnątrz” (np. handlowców) w personalizowane wizytówki ze zdjęciem. Takie nowoczesne identyfikatory są dużo bardziej angażujące niż suche dane kontaktowe.

6. Korespondencja

Profesjonalne zdjęcia są bardzo często wykorzystywane w korespondencji biznesowej, zarówno tej tradycyjnej (listy) jak również elektronicznej (stopki e-mail). Są nowoczesnym podpisem i nadają komunikacji otwarty, profesjonalny poziom.

7. Intranet

Wewnętrzna komunikacja firmowa jest dużo bardziej efektywna, jeśli wykorzystamy do niej profesjonalne zdjęcia biznesowe. Fotografie obrazują struktury organizacyjne i hierarchię, ułatwiają kontakty i wymianę informacji wewnątrz organizacji. Tworzą też spójny obraz firmy.

8. Reklama

Profesjonalne zdjęcia są bardzo często wykorzystywane w różnego rodzaju reklamach, bannerach, oficjalnych folderach itp. Jeśli więc mamy w planach szerokie działania marketingowe, warto wcześniej zaopatrzyć się w zestaw odpowiednich zdjęć biznesowych.

9. Spotkania biznesowe

Spotkania i eventy biznesowe to okoliczności w których bardzo często potrzebujemy profesjonalnych zdjęć. Wykorzystywane są one głównie w celach identyfikacyjnych, anonsach organizacyjnych przy różnego rodzaju prezentacjach, prelekcjach i wystąpieniach.

10. CV

Poszukiwanie nowej pracy to jeszcze jedna okoliczność w której mogą przydać się nam profesjonalne zdjęcia. Eksperci od rekrutacji zgodnie twierdzą, że CV z profesjonalnym zdjęciem ma znacznie większe szansę na przejście przez rekrutacyjne sito. Przykuwa uwagę rekrutera i pozwala wyróżnić się na tle innych, zanim jeszcze ocenie zostaną poddane nasze umiejętności i kompetencje.

profesjonalne zdjęcia

Zdjęcia biznesowe są w pracy przez 365 dni w roku, we wszystkie niedziele i święta

Tak jak trudno wyobrazić sobie, byśmy skutecznie reklamowali świetny produkt niedbałymi zdjęciami z telefonu, tak ciężko jest znaleźć uzasadnienie dla korzystania z przypadkowego selfie w miejscach, w których oficjalnie reprezentujemy firmę lub markę osobistą. Profesjonalne zdjęcia są wymogiem formalnym. To nasza oficjalna wizytówka i świadectwo tego kim jesteśmy, co reprezentujemy i co mamy do zaoferowania.

Spodobał Ci się ten artykuł? Udostępnij go dla innych: