Każdy przedsiębiorca posiadający stronę WWW marzy o tym, by przyciągała ona jak największą liczbę odwiedzających. Ruch organiczny jest jedną z możliwości pozyskiwania odbiorców. Dobrze zoptymalizowana strona może podnieść słupki w statystykach odwiedzin, zwiększyć rozpoznawalność marki i zainteresowanie ofertą, a także poprawić sprzedaż. A wszystko to bez konieczności opłacania drogich reklam i przepalania budżetów w kampaniach. Brzmi jak fake? Przekonaj się, że jest to możliwe, choć oczywiście jest kilka „ale”…

Ruch organiczny – co to takiego?

Wyjaśnijmy najpierw czym jest ruch organiczny. Mówiąc wprost, są to odwiedziny na stronie WWW pochodzące z wyników w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google, Bing czy Yahoo. Wyniki organiczne to te, które pojawiają się naturalnie w wynikach wyszukiwania po wpisaniu interesujących nas haseł.

Aby strona „łapała” ruch organiczny, musi wyświetlać się na czołowych pozycjach w wynikach. Panuje przekonanie, że najbardziej efektywne są trzy pierwsze pozycje, natomiast ruch generuje pierwsza strona wyszukiwania (Top 10). Poniżej tego progu wolumen odwiedzających drastycznie spada.

ruch organiczny

Jak umieścić stronę w pierwszej 10-tce wyników Google?

Wysokie pozycje i będący ich konsekwencją ruch organiczny są wynikiem efektywnej optymalizacji strony internetowej pod kątem algorytmów wyszukiwarek i dostarczania wartościowych treści, które odpowiadają na zapytania użytkowników. A zatem już na wstępie widać, że przysłowiowy „organik” nie jest tak do końca za darmo. Zanim strona osiągnie odpowiednią widoczność, trzeba poświęcić jej sporo uwagi. W wielu przypadkach oznacza to tygodnie, miesiące, a w niektórych przypadkach nawet lata pracy nad zawartością. A zatem…

Czy to się opłaca?

Zapewne nie raz słyszeliście, że szkoda czasu na pozycjonowanie pod organika. Że lepiej zainwestować w Adsy i mieć efekt od razu. W tej sytuacji trzeba jednak pogodzić się z faktem, że efekt płatnej reklamy trwa do momentu, gdy opłacamy faktury i… ani sekundy dłużej. Kończymy płacić – strona spada.

Do tego wszystkiego należy dodać, że koszty reklamy sukcesywnie pną się w górę. Jest coraz drożej i coraz trudniej. Skoro tak, to może jednak na koniec dnia warto zainteresować się rozwiązaniem alternatywnym? Tym bardziej, że płatna reklama i pozycjonowanie strony wcale nie muszą się wykluczać. A może nawet- nie powinny.

Osiąganie wysokich pozycji w ruchu organicznym jest korzystne z wielu względów.

Płatne kampanie vs ruch organiczny

Korzystając z analogii sportowych, płatne kampanie vs ruch organiczny to porównanie biegu na 100 m do maratonu. W obu dyscyplinach cel jest ten sam. Inne są natomiast założenia, strategia i przygotowanie.

ruch organiczny

Atutem płatnych kampanii jest natychmiastowy efekt. Jest to więc doskonały sposób na szybkie pobudzenie sprzedaży.

Pozycjonowanie na ruch organiczny jest procesem rozciągniętym w czasie, mającym na celu zbudowanie dobrej i co najważniejsze – trwałej widoczności strony w wyszukiwarce.

Jak to zrobić?

Strona z wysokim współczynnikiem UX

Optymalizowanie strony pod kątem pozyskiwania ruchu organicznego to w dużej mierze tworzenie przyjaznej i przydatnej zawartości. Na wysoki współczynnik UX składają się:

Łatwość używania: Strona powinna być intuicyjna i łatwa do zrozumienia. Użytkownik nie powinien napotykać trudności przy nawigacji czy korzystaniu z dostępnych funkcji.

Dostępność: Strona powinna być dostępna dla różnych grup użytkowników, w tym dla osób z różnymi umiejętnościami, potrzebami czy preferencjami.

Responsywność: Strona internetowa powinna dostosowywać się do różnych urządzeń, takich jak komputery, tablety i telefony, zapewniając spójne doświadczenie na każdym z nich.

Estetyka: Estetyczny design może wpłynąć na pozytywne wrażenia użytkownika. Kolorystyka, układ, typografia i grafika powinny być atrakcyjne i zgodne z charakterem działalności.

Szybkość i wydajność: Strona internetowa powinna działać sprawnie, szybko się wczytywać i reagować na działania użytkownika.

Spójność: Całe doświadczenie użytkownika, od pierwszego kontaktu ze stroną do zakończenia interakcji, powinno być spójne i harmonijne.

Zrozumiałość: Treści publikowane na stronie powinny być klarowne, zrozumiałe i adekwatne do oczekiwań użytkownika.

Dostarczanie wartości: Strona powinna spełniać potrzeby i oczekiwania użytkownika, dostarczając mu wartościowe informacje, odpowiadając na jego pytania i wątpliwości.

Strona stworzona zgodnie z powyższymi zasadami notuje niższe współczynniki odrzuceń, co w rezultacie przekłada się na trwałe zwiększenie jej pozycji w rankingu.

Strona odporna na algorytmy wyszukiwarek

Strona zoptymalizowana pod kątem ruchu organicznego ma jeszcze jeden atut. Jest mniej podatna na wahania przy aktualizacjach algorytmów wyszukiwarek.

Termin „algorytm” budzi grozę wśród pozycjonerów stron, ponieważ od czasu do czasu Google dokonuje zmian w wyszukiwarce. Ich celem jest dostarczanie użytkownikom jak najbardziej trafnych i wartościowych wyników wyszukiwania. Aktualizacje algorytmów pozwalają na ciągłe udoskonalanie jakości prezentowanych wyników, eliminowanie spamu i manipulacji oraz bardziej precyzyjne dopasowanie treści do zapytań użytkowników.

Aktualizacje algorytmu to najczęściej sądny dzień dla stron, które swoją pozycję osiągnęły w sposób niezgodny z zasadami Google. W takich sytuacjach wszelkie wymuszone, niezgodne z zasadami metody pozycjonerskie odbijają się lawinowym spadkiem pozycji fraz i bywa, że cały proces pozycjonowania trzeba zaczynać od nowa.

Co wtedy? Melodia jest zawsze ta sama. Agencja pozycjonerska zwala winę na Google, a za to wszystko płaci klient…

Strona zoptymalizowana na ruch organiczny nie musi obawiać się gwałtownych tąpnięć, ponieważ jej pozycja budowana jest na zupełnie innych fundamentach. Jeśli w ciągu ostatnich miesięcy skupiałeś się nad tym, by Twoja strona WWW była pomocna i przydatna dla użytkowników, a w swoich działaniach nie korzystałeś z zakazanych metod, to w dniu aktualizacji algorytmu możesz spać spokojnie.

ruch organiczny w google

Ruch organiczny na Twojej stronie

Jeśli jesteś zainteresowana/y współpracą w zakresie pozyskiwania ruchu organicznego na swojej stronie WWW, skontaktuj się i zapytaj o szczegóły. Przygotowanie indywidualnej oferty obejmuje m.in:

  • audyt funkcjonującej strony WWW
  • opracowanie strategii contentowej
  • opracowanie strategii linkbuildingowej

Pozycjonowanie pod ruch organiczny jest czasochłonne, ale opłacalne. Stoi za tym stabilny i zrównoważony wzrost, budowanie marki w oparciu o wiarygodność i zaufanie odbiorcy. A wszystko to bez tanich marketingowych sztuczek. Jeśli patrzysz na swój biznes w długoterminowej perspektywie, jest to skuteczny i sprawdzony przepis na sukces.

Spodobał Ci się ten artykuł? Udostępnij go dla innych: