Czy biznesowa sesja dla firmy może pomóc organizacjom borykającym się z problemami? Oczywiście, w wielu aspektach! Zdjęcia biznesowe są doskonałym wsparciem działań marketingowych, kształtują wizerunek i poprawiają jakość komunikacji. Jeśli zastanawiasz się nad korzyściami płynącymi z posiadania profesjonalnych zdjęć, w tym poście znajdziesz przynajmniej kilka mocnych argumentów przemawiających za organizacją takiej sesji. Przekonasz się, że dzięki dobrym zdjęciom Twoja firma może wiele zyskać.
Zdjęcia są powszechną już dziś metodą budowania wizerunku i komunikacji w biznesie. Korzystają z nich zarówno potężne korporacje, jak również mali i średni przedsiębiorcy. Fotograficzna sesja biznesowa realizowana w studio lub siedzibie Twojej firmy może przynieść wiele wymiernych korzyści.
Sesja dla firmy to propozycja dla firm które patrzą w przyszłość, chcą się rozwijać i szukają aktywnie nowych możliwości. Zdjęcia biznesowe są dziś standardowym narzędziem dostępnym dla każdego przedsiębiorcy.
Spis treści
Co Twoja firma zyska dzięki sesji biznesowej?
Czy sesja dla firmy ma sens? Co konkretnie zyskasz dzięki dobrym zdjęciom? Przede wszystkim:
- profesjonalny wizerunek
- wiarygodność w oczach innych
- lepszą jakość komunikacji biznesowej
Jeśli firmowa strona www lub fanpage są miejscami do których trafia codziennie wielu potencjalnych klientów, warto się tam profesjonalnie zaprezentować. Ludzie chętniej podejmują decyzje w oparciu o swoje pozytywne wrażenia. Najpierw patrzą, później czytają. Przede wszystkim jednak chcą się czegoś dowiedzieć, zanim podejmą działanie. Dzięki zdjęciom Twoja firma przestanie być dla nich anonimowym tworem, a to pierwszy krok w budowaniu relacji i zaangażowania.
Dobre zdjęcia umieszczone na stronie firmowej podnoszą poziom wiarygodności, podkreślają profesjonalizm i tworzą pozytywny obraz firmy. Czy wiesz że podstrony typu “o mnie”, “o nas” czy “o firmie” są według statystyk najczęściej obok “cennika” odwiedzanymi w obrębie firmowej strony www? Dlaczego więc tego nie wykorzystać?
Kiedy jest najlepszy moment na sesję firmową?
Większość firm decyduje się na biznesowe sesje zdjęciowe w strategicznych momentach działalności. Zmienia się oferta, powstaje nowa strona internetowa lub katalog, trzeba ożywić bloga, albo poprawić wizerunek w mediach społecznościowych. Potrzebne są aktualne, profesjonalne zdjęcia. Jednak tak naprawdę każdy moment jest dobry, by poprawić wizerunek firmy. To głównie przez jego pryzmat jesteśmy postrzegani przez innych. Wizerunek pracuje na nas cały czas, warto o tym pamiętać.
Czas powiedzieć kilka słów o tym, jakie zdjęcia wzmocnią wizerunek firmy. Na początek…
Portrety branżowe – pokaż innym kim jesteś i czym się zajmujesz
Portrety branżowe to zdjęcia odwołujące się do powszechnego charakteru i estetyki naszej branży. Być może zauważyłaś/ eś, że zdjęcia biznesowe przedstawicieli branży medycznej są zwykle lekkie i jasne, prawnicy lubią otoczenie swoich eleganckich gabinetów a finansiści i menedżerowie pojawiają się na fotografiach w nowoczesnych przestrzeniach biurowych. Mechanik samochodowy, wizażystka, trener jogi, czy dietetyczka – każda z tych profesji budzi określone skojarzenia wizerunkowe. Dla odbiorcy to wygodny skrót informacyjny. Dzięki zdjęciu dowie się więcej niż za sprawą długiego opisu (którego zwykle i tak nikt nie czyta).
Portrety wizerunkowe to nasza elektroniczna wizytówka. Pokazują nas w określonym kontekście, stylistyce, otoczeniu. Dzięki nim możemy przekazać odbiorcy więcej informacji, podkreślić profesjonalizm i kompetencje, zaakcentować otwartość i gotowość do działania itp. Nawet w sytuacji gdy cieszysz się dobrymi opiniami i renomą w swojej branży, klient który trafia do Ciebie po raz pierwszy nie będzie o tym wiedział. Dobre zdjęcie przyciągnie jego uwagę i zachęci do zagłębienia się w to, co masz do przekazania i zaoferowania.
Zdjęcia do publikacji i reklam firmowych
Jeśli Twoja firma publikuje własny katalog, folder, ulotkę lub kalendarz, to potrzebujesz świetnych zdjęć. Jeśli tworzysz publikacje elektroniczne typu e-book czy newsletter, powinny się w nich znaleźć przyciągające wzrok fotografie. Raporty miesięczne, kwartalne, roczne? Bez dwóch zdań! Wszelkie grafiki, w tym również zdjęcia sprawiają, że publikacja staje się w oczach odbiorcy bardziej profesjonalna. Profesjonalna sesja dla firmy dostarczy Ci zdjęć których potrzebujesz lub będziesz potrzebować.
Zdjęcia na bloga
Blogi firmowe biją rekordy popularności. Jeśli Twoja firma rozwija eksperckiego bloga, warto wzbogacić posty własnymi zdjęciami sytuacyjnymi. Takie zdjęcia nie tylko podkreślą cechy i walory Twojego produktu lub usługi, ale również pozwolą lepiej się z nimi zapoznać. Pokażesz miejsce w którym prowadzisz działalność, ludzi którzy tworzą Twój team, dobrą energię w jakiej odbywa się współpraca i wiele innych elementów, dzięki którym Twoja oferta, produkt lub usługa są po prostu najlepsze.
Zamiast o czymś pisać lepiej pokaż to na ciekawych, przyciągających wzrok zdjęciach. Sesja dla firmy sprawi, że będziesz mieć pod ręką profesjonalny materiał zdjęciowy. Wykorzystasz go w kolejnych swoich postach. Dobrą praktyką w kontekście zdjęć na bloga jest wykonywanie ujęć pod określoną tematykę publikacji. Dzięki temu post jest zdecydowanie bardziej wyrazisty.
Zdjęcia w kanałach społecznościowych i portalach zawodowych
Twoja firma chce być bardziej aktywna w social media i portalach zawodowych? Chcesz wykorzystać ich siłę do celów marketingowych, PR’owych czy HR’owych? Profesjonalne zdjęcia profilowe podniosą Twój autorytet i wzbudzą większe zainteresowanie Twoim działaniem. Social media to jednak nie tylko zdjęcia profilowe. Wiele firm z powodzeniem wykorzystuje zdjęcia sytuacyjne w różnego rodzaju ikonografikach, bannerach i filmach, dzięki którym ich kampanie reklamowe idą pełną parą. Zdjęcie biznesowe jest początkiem komunikacji w social media. Od Ciebie zależy z jakiego poziomu wystartujesz.
Publikacje medialne
Być może dziś jeszcze nie, ale już jutro możesz potrzebować zdjęć “na wczoraj”. Często zgłaszają się do mnie przedsiębiorcy którzy otrzymali niespodziewanie świetną szansę współpracy w zakresie publikacji medialnej i … nie mają dobrego zdjęcia. Choćby dlatego każdy powinien mieć przynajmniej jedno lub dwa zdjęcia biznesowe, które mogą się przydać w najmniej oczekiwanym momencie. Sesja dla firmy wykonana odpowiednio wcześniej pozwala oszczędzić nerwowego “last minute”. Zdjęcia można wykorzystać w wywiadach i artykułach promujących naszą firmę. Jednym z przykładów jest ta sesja do publikacji medialnej dla dyrektora ds. technicznych firmy Desitech.
Zdjęcia w komunikacji wewnętrznej
Firmowy intranet jest kolejnym miejscem w którym możesz z powodzeniem wykorzystać efekty sesji biznesowej. Zdjęcia pracowników pomagają pokazać strukturę i hierarchię organizacji, ułatwiają komunikowanie wszelkich zmian, pozwalają jednych wyróżniać a pozostałych motywować. Dzięki zdjęciom przekaz intranetowy w Twojej firmie będzie spójny, a komunikacja bardziej płynna.
Sesja dla firmy – zdjęcia biznesowe na każdą okazję
Bywa i tak, że zdjęcia biznesowe które posiadamy nie pasują do aktualnych potrzeb. Firmową sesję zdjęciową warto więc wykorzystać do wykonania zdjęć biznesowych “na każdą okazję”. Oto przykład uniwersalnego zestawu ujęć jaki można zrealizować dla jednej tylko osoby:
- zdjęcia poważne i oficjalne
- zdjęcia mniej formalne i uśmiechnięte
- zdjęcia z różnego rodzaju gestykulacją
- zdjęcia z rekwizytami
- zdjęcia w różnych strojach i na różnym tle
- zdjęcia w pionowej i poziomej orientacji kadru
- …
Tak zróżnicowany materiał pozwoli Ci swobodnie wykorzystywać zdjęcia z sesji w różnego typu publikacjach.
To zaledwie kilka przykładów korzyści, jakie może przynieść profesjonalna sesja biznesowa. Jeśli szukasz nowych pomysłów i możliwości, zdjęcia z sesji będą świetnym wsparciem Twoich działań na wielu różnych obszarach. Reasumując – inwestycja w sesję dla firmy ma sens!