sesja wizerunkowa

Sesja wizerunkowa

Profesjonalna sesja wizerunkowa to zdjęcia, które pomogą Ci być bardziej rozpoznawalnym w Twojej branży. Bez względu na to, czy świadczysz usługi dla innych, czy zajmujesz się np. działalnością artystyczną, zdjęcia z sesji wizerunkowej będą świetną formą autopromocji.

Sesja wizerunkowa – dla kogo?


Sesja wizerunkowa jest formą kreatywnej fotografii, w której istotne jest przedstawienie osoby/ grupy osób fotografowanej w kontekście działalności którą uprawia, jej szczególnych zdolności, talentu, pasji itd. Profesjonalne zdjęcia wizerunkowe kształtują profil wizerunkowy marki i wpływają na jej pozytywne postrzeganie.


sophia

„W biznesie, tak jak w życiu, prezentacja jest wszystkim. Ludzie oceniają Cię po wyglądzie.”

— Sophia Amoruso, Nasty Gal

Sesja wizerunkowa to propozycja dla osób i grup, którym zależy na rozpoznawalności i profesjonalnej prezentacji. Zdjęcia z sesji wizerunkowej to świetny materiał do publikacji na stronie internetowej, ilustracji wpisów blogowych czy społecznościowych. Profesjonalne fotografie z sesji pozwolą w świadomy i uporządkowany sposób zarządzać własnym wizerunkiem.  

sesja wizerunkowa

Sesja wizerunkowa – dlaczego warto ją zrobić?

Dlaczego warto zrobić sesję wizerunkową? Co daje sesja wizerunkowa? Odpowiedzi na te pytania można właściwie zamknąć w jednym słowie- rozpoznawalność. Cokolwiek robimy, czymkolwiek się zajmujemy, warto wyróżniać się na tle innych. Zdjęcia z sesji wizerunkowej pozwalają wyjść z cienia, a w dłuższej perspektywie budują rozpoznawalność i zasięg oddziaływania marki osobistej.

Na tym jednak nie koniec zalet. Posiadanie profesjonalnych zdjęć wizerunkowych ułatwia budowanie relacji z odbiorcą. Zdjęcia wizerunkowe mogą też okazać się pomocne w podtrzymywaniu komunikacji biznesowej. Fotografia wizerunkowa to także świetny materiał do działań marketingowych, wspierania HR i PR firmy.

Wizerunkowe sesje fotograficzne stały się narzędziem, z którego chętnie korzystają dziś influencerzy, pisarze, projektanci, muzycy, mistrzowie kuchni, zespoły taneczne, trenerzy personalni i wiele innych osób.

Zdjęcia z sesji wizerunkowej – jak je wykorzystać?

Zdjęcia z sesji wizerunkowej mogą być świetnym dopełnieniem storytellingu – popularnej formy budowania świadomości odbiorcy w obrębie marki i jej wartości. Świetnie sprawdzają się we wszelkich publikacjach, wpisach na blogach czy artykułach. Pozwalają również ujednolicić wizualny przekaz, nadając mu spójnego charakteru.

Zdjęcia z sesji wizerunkowych można wykorzystać na wiele sposobów. Ich najbardziej powszechne zastosowanie to:

  • front pages, topy i galerie
  • wizytówki osobiste na stronie www
  • ilustracje w artykułach blogowych
  • posty i banery reklamowe w social media
  • publikacje i reklama drukowana

W każdym z tych obszarów dzięki zdjęciom z sesji wizerunkowej możemy lepiej zaprezentować siebie, swoje możliwości i potencjał.

sesja wizerunkowa

Sesja wizerunkowa – najpierw pomysł

Aby dobrze przygotować się do sesji wizerunkowej, warto wcześniej omówić wszelkie szczegóły z nią związane. Punktem wyjścia jest pomysł na zdjęcia, ponieważ to on determinuje całą resztę.

Pomysł na ogólny charakter sesji powinien być spójny z naszym przekazem, celem wizerunkowym i charakterem prowadzonej działalności. Jeśli koncepcja zdjęć wymaga wykorzystania dodatkowych elementów scenografii, rekwizytów czy detali, warto wszystko odpowiednio wcześnie przygotować i zaplanować.

Przede wszystkim jednak należy zastanowić się, jakim celom przyświeca sesja, kto jest jej odbiorcą i jakie emocje chcemy u niego wywoływać. Powinniśmy również wiedzieć, gdzie i w jakim charakterze będą wykorzystane fotografie z sesji, a także jaka ma być częstotliwość publikacji (np. w przypadku bloga). Pozwala to dostosować zakres sesji do faktycznych potrzeb. 

Sesje wizerunkowe – zadbaj o przekaz

Rozpoznawalność to główny, lecz nie jedyny atut sesji wizerunkowej. Zdjęcia z sesji pozwalają zaprezentować również własną działalność, jej unikalny charakter, a także stojące za nią emocje i wartości. Dotarcie do świadomości odbiorcy, prezentacja możliwości i reprezentowanego przekazu są istotą zdjęć wizerunkowych. 

Sesja wizerunkowa ma zaprezentować nas jako specjalistów – ekspertów w swojej dziedzinie, a przy tym osoby z właściwą energią i nastawieniem. Kreowanie odpowiedniego image’u wymaga dojrzałości i wyczucia, by nie zatracić gdzieś po drodze wiarygodności, na którą odbiorcy są szczególnie wyczuleni. Jednocześnie warto czasem wyjść poza utarte schematy, tworząc np. zdjęcia z pewną dozą humoru i dystansu do siebie. Nadaje to zdjęciom większej autentyczności.

sesja wizerunkowa

Jak dobrze wyglądać na zdjęciach z sesji wizerunkowej?

Jak dobrze wyglądać na zdjęciach z sesji wizerunkowej? Tego typu pytania słyszę naprawdę często. Większość osób nie czuje się komfortowo przed obiektywem aparatu fotograficznego, co może utrudniać wypracowanie dobrych, naturalnych efektów. Zwłaszcza w przypadku sesji wizerunkowej, gdzie w trakcie budowania planów zdjęciowych przydają się pewne zdolności „aktorskie”.

Miałem z takimi sytuacjami do czynienia wiele razy. Wiem też, że dobre kadry trzeba po prostu wypracować. Pierwsze zdjęcia podczas sesji są jak rozgrzewka przed meczem. Eksperymentujemy ze światłem, szukamy dobrej perspektywy, poprawiamy strój czy włosy. Zwykle już po kilkunastu minutach wszystko wygląda znacznie lepiej. Osoba fotografowana jest bardziej rozluźniona, a ja jako fotograf mogę w pełni skoncentrować się na wyłapaniu świetnych ujęć. Dobre, naturalne zdjęcia z sesji wizerunkowej to kwestia oswojenia sie z widokiem aparatu fotograficznego na tyle, by można było całą uwagę przenieść z powrotem na swoje działanie.

Sesja wizerunkowa a tzw. „brak fotogeniczności”

Częstym wyzwaniem podczas sesji zdjęciowych jest zmiana przekonania osoby fotografowanej o rzekomym braku fotogeniczności. W takich przypadkach sesja może przypominać jazdę z zaciągniętym hamulcem. „Muszę zrobić te zdjęcia, ale efekt pewnie będzie taki sam jak zawsze…”. Takie defensywne nastawienie to duży problem.

Fotografuję od kilkunastu lat. W tym czasie przed moim obiektywem przewinęło się mnóstwo osób przekonanych o tym, że zawsze wychodzą źle na zdjęciach. Myślę, że w wielu sytuacjach udało mi się to przekonanie zmienić. Każdemu, naprawdę każdemu można zrobić dobre zdjęcia. Niektórym osobom trzeba poświęcić nieco więcej czasu, ale wynika to bardziej z ich defensywnego podejścia do sesji zdjęciowej, niż z cech wyglądu zewnętrznego, czy braku fotogeniczności.

Nie ma osób niefotogenicznych, są tylko źle zrobione fotografie. A jeśli chcemy, by wszystko poszło tak jak trzeba, warto pamiętać o odpowiednim przygotowaniu.

Ubiór na sesję wizerunkową – zasady ogólne

O tym jak się ubrać na sesje wizerunkowe napisano już całe elaboraty. Ubiór na sesję powinien być przede wszystkim dopełnieniem naszej koncepcji na przekaz wizerunkowy marki. Ubrania powinny być wygodne, pozwalające na swobodne pozowanie a jednocześnie dobrze wpływające na nasze samopoczucie. Im pewniej czujemy się z naszym wyglądem, tym lepsze będą zdjęcia. Zakładanie na sesję wizerunkową czegoś, w czym nie lubimy chodzić na co dzień nie ma żadnego sensu.   

W kontekście ubioru warto podkreślić również dobór odpowiedniej kolorystyki i faktury materiałów. Kolory powinny się dopełniać i dobrze ze sobą harmonizować. Chodzi tu zarówno o elementy garderoby, dodatki, jak również kolorystykę tła, otoczenia gdzie wykonywane są zdjęcia. Ponadto im mniej w naszym ubiorze wszelakich kratek, pasków i bijących po oczach dodatków, tym lepiej dla samych zdjęć.

Dodatki na sesję wizerunkową

Zdjęcia wizerunkowe mają zaprezentować nas w odniesieniu do osobistej pasji, talentu czy posiadanych umiejętności. Aby przekaz ten był dla odbiorcy bardziej zrozumiały, warto wykorzystać podczas sesji to czym zwyczajowo posługujemy się w naszej aktywności twórczej czy zawodowej. Instrumenty, akcesoria treningowe, czy sprzęt IT są stałymi dodatkami na sesjach wizerunkowych. Tego typu zdjęcia stwarzają również doskonałą okazję do promocji produktów czy marek, co szczególnie wyraźnie widać w mediach społecznościowych typu Instagram czy Facebook. 

Sesja wizerunkowa – gdzie najlepiej wykonać zdjęcia?

Lokalizacja w której chcemy wykonać zdjęcia wizerunkowe dla marki również powinna być spójna z ogólnym konceptem sesji. Oczywiście idealnie jeśli zaprezentujemy się w miejscu naszej aktywności, które odbiorca będzie w stanie w łatwy sposób zidentyfikować. Kiedy jednak z pewnych względów nie jest możliwe przeprowadzenie sesji w takich miejscach, lub chcemy uniknąć określonych skojarzeń, zdjęcia z sesji wizerunkowej można wykonać również w bardziej neutralnej scenerii, czy np. na jednolitym tle. Wówczas istotne stają się dodatki.

sesja wizerunkowa 02
Żródło: Pexels

Cena sesji wizerunkowej

Cena sesji wizerunkowej uzależniona jest przede wszystkim od charakteru zdjęć, ich ilości a także stopnia zaawansowania postprodukcji. Każda sesja wizerunkowa jest inna, każda wymaga zaangażowania na innych polach. Klasyczna sesja wizerunkowa zarządu, wykonywana w siedzibie firmy to zupełnie inne zdjęcia niż sesja wizerunkowa dla dietetyka. Zdjęcia wizerunkowe prawnika czy architekta z reguły nie wymagają wykorzystania dodatkowych przestrzeni i akcesoriów, jak w przypadku zdjęć wizerunkowych trenera personalnego. Trudno więc określić jeden cennik sesji wizerunkowych dla wszystkich.

Sesja wizerunkowa Kraków, Małopolska

Jeśli chcą Państwo wykonać sesję wizerunkową w Krakowie lub Małopolsce, z przyjemnością podejmę się tego zadania. Wcześniej chętnie poznam charakter i specyfikę Państwa działalności, by móc zaproponować najlepsze rozwiązania.  

Zapraszam do kontaktu.

Dariusz Kempny – fotograf biznesowy
tel. 503 950 939
info@dariuszkempny.pl


Częste pytania

Co to jest sesja wizerunkowa?

Sesja wizerunkowa to zdjęcia wykonywane na potrzeby świadomego zarządzania własnym wizerunkiem biznesowym.

Sesja wizerunkowa – czym różni się od sesji biznesowej?

Sesja wizerunkowa to zdjęcia prezentujące osobę w otoczeniu zawodowym, w trakcie wykonywania codziennych czynności. Sesja biznesowa to najczęściej zdjęcia na neutralnym lub wyizolowanym tle.

Sesja wizerunkowa w Krakowie – gdzie zrobić zdjęcia?

Sesja wizerunkowa najczęściej wykonywana jest w siedzibie firmy. Innym rodzajem sesji wizerunkowej są zdjęcia plenerowe.

Jak się przygotować do sesji wizerunkowej?

Przygotowanie do sesji wizerunkowej obejmuje przygotowania osób biorących udział w sesji (ubiór, makijaż) i scenerię w której wykonywane będą zdjęcia.

Ile kosztuje sesja wizerunkowa?

Cena sesji wizerunkowej ustalana jest indywidualnie, w zależności od zakresu sesji, ilości osób i oczekiwań co do efektu końcowego. W celu omówienia szczegółów zapraszam do kontaktu.

Spodobał Ci się ten artykuł? Udostępnij go dla innych: