sesja wizerunkowa

Sesja wizerunkowa

Sesja wizerunkowa to jedna z najczęściej wybieranych form fotografii o charakterze biznesowym. Profesjonalne zdjęcia z sesji wizerunkowej pozwolą Ci wyróżnić się na tle konkurencji i skutecznie budować rozpoznawalną markę. Niezależnie od tego, czy prowadzisz własny biznes, świadczysz usługi, czy działasz w branży kreatywnej, wysokiej jakości wizerunkowe fotografie staną się cennym narzędziem wspierającym Twoje działania marketingowe.

Czym jest Sesja wizerunkowa?

Sesja wizerunkowa jest formą kreatywnej fotografii, w której istotne jest przedstawienie osoby/ grupy osób w kontekście prowadzonej działalności, jej szczególnych zdolności, talentu, pasji itd. Profesjonalne zdjęcia wizerunkowe są narzędziem kształtującym profil wizerunkowy marki, mającym istotny wpływ na jej postrzeganie.

W odróżnieniu od klasycznych zdjęć biznesowych, zdjęcia wizerunkowe informują nie tylko o tym, kim jesteśmy, ale również czym się zajmujemy. Pokazują nas w otoczeniu budzącym jednoznaczne skojarzenia co do profilu naszej działalności.

Sesja wizerunkowa – dla kogo takie zdjęcia będą szczególnie użyteczne?

Sesja wizerunkowa to propozycja dla osób i grup, którym zależy na rozpoznawalności i profesjonalnej prezentacji w kontekście prowadzonej przez nie aktywności zawodowej. Zdjęcia z sesji wizerunkowej to świetny materiał do publikacji na stronie internetowej, ilustrowania wpisów blogowych czy postów społecznościowych. Profesjonalne fotografie z sesji pozwalają w świadomy i uporządkowany sposób zarządzać profesjonalnym wizerunkiem firmy, marki, grupy etc.  

Wizerunkowe sesje fotograficzne są niezwykle popularne w gronie osób wykonujących niektóre zawody zaufania publicznego. Chętnie korzystają z nich lekarze prowadzący prywatne gabinety, prawnicy oferujący usługi w swoich kancelariach, doradcy, agenci itd. Sesje wizerunkowe stały się narzędziem, z którego chętnie korzystają dziś także influencerzy, pisarze, projektanci, muzycy, mistrzowie kuchni, zespoły taneczne, trenerzy personalni i wiele innych osób reprezentujących branże kreatywne.

sesja wizerunkowa

Kiedy warto zrobić sesję wizerunkową?

Zdjęcia z sesji wizerunkowej będą użyteczne na różnych etapach kariery zawodowej, jednak mogą być szczególnie przydatne w sytuacjach, gdy chcemy doraźnie wzmocnić profesjonalny wizerunek firmy.

Jednym z takich momentów jest rozpoczęcie własnej działalności. To moment, w którym szczególnie mocno zależy nam na skutecznych działaniach marketingowych. Tworzenie profesjonalnego wizerunku od podstaw jest odpowiedzialnym zadaniem. Profesjonalne zdjęcia z sesji wizerunkowej pomagają budować własną wiarygodność i przyciągnąć pierwszych klientów.

Rebranding lub odświeżenie wizerunku to bez wątpienia etap, w którym zdjęcia wizerunkowe będą równie użyteczne. Zmiana identyfikacji wizualnej marki to nie tylko nowa strona internetowa czy nowe logo. Zdjęcia są kluczowym elementem wizualnym, dlatego przy okazji większych zmian warto traktować je priorytetowo.

Nowa oferta lub produkt to idealny pretekst do wykonania sesji wizerunkowej. Profesjonalne zdjęcia zaprezentują nasz profesjonalizm i specjalizację w danej dziedzinie. Im bardziej atrakcyjny przekaz zbudujemy, tym będzie większy zasięg odbiorców (sharing).

Działania promocyjne w mediach i związane z nimi publikacje również warto uatrakcyjnić zdjęciami z sesji wizerunkowej. Jeśli udzielasz wywiadów, występujesz jako ekspert lub publikujesz artykuły sponsorowane, profesjonalne zdjęcia zwiększą Twoją wiarygodność i rozpoznawalność.

Cztery filary sesji wizerunkowych

Dlaczego warto zrobić sesję wizerunkową? Jest wiele powodów przemawiających za wykorzystaniem takich zdjęć w działaniach marketingowych. Za główne filary sesji wizerunkowych można uznać:

  • rozpoznawalność
  • profesjonalizm
  • wiarygodność
  • komunikowanie wartości

Rozpoznawalność

Rozpoznawalność to dziś kluczowy element budowania silnej marki, niezależnie od branży. W czasach ogromnej konkurencji i łatwego dostępu do licznych ofert to właśnie spójny i wyrazisty wizerunek pozwala na nawiązanie trwałych relacji z odbiorcami. Przyciąga uwagę, budzi zainteresowanie i wyróżnia markę na tle konkurencji. Choć konkretna oferta może szybko zostać zapomniana, dobrze wykonane zdjęcia pozostają w świadomości odbiorców na długo.

Profesjonalizm

Kolejną wartością sesji wizerunkowych jest świadome kształtowanie profesjonalnego wizerunku. Starannie wykonane zdjęcia, przedstawiające nas w odpowiednim kontekście – zgodnym z charakterem branży – stanowią wizytówkę naszego profesjonalizmu. Pokazują nas jako ekspertów w swojej dziedzinie, wzbudzając zaufanie klientów i partnerów biznesowych.

Wiarygodność

Wiarygodność to fundament każdej silnej marki. Profesjonalne zdjęcia wizerunkowe budują zaufanie, pokazując firmę jako rzetelnego i stabilnego gracza na rynku. Spójny i autentyczny wizerunek wzmacnia odbiór marki. Zdjęcia wizerunkowe pokazujące ludzi stojących za marką, eliminują dystans, wzmacniają wiarygodność i budzą pozytywne skojarzenia.

Komunikowanie wartości

Sesja wizerunkowa to świetne narzędzie do skutecznego komunikowania wartości. Dzięki profesjonalnym zdjęciom, firma może w klarowny i autentyczny sposób przedstawić swoją tożsamość, podkreślając te aspekty, z którymi odbiorca chce się utożsamiać. Przykładem może być innowacyjność w przypadku firm technologicznych, czy troska i empatia w odniesieniu do firm z sektora medycznego. Każda branża ma szansę zaprezentowania swoich unikalnych cech i kultury organizacyjnej za pośrednictwem zdjęć wizerunkowych.

sesja wizerunkowa

Zdjęcia z sesji wizerunkowej – jak je wykorzystać?

Zdjęcia z sesji wizerunkowej znajdują szerokie zastosowanie jeśli chodzi o możliwość ich publikacji. Mogą być świetnym dopełnieniem storytellingu – popularnej formy budowania świadomości odbiorcy w obrębie marki i jej wartości. Świetnie sprawdzają się we wszelkich publikacjach, wpisach na blogach czy artykułach. Pozwalają również ujednolicić wizualny przekaz, nadając mu spójnego charakteru.

Efekty sesji zdjęciowej można wykorzystać na wiele sposobów. Ich najbardziej powszechne zastosowanie to:

  • front pages, topy i galerie
  • wizytówki osobiste na stronie www
  • ilustracje w artykułach blogowych
  • posty i banery reklamowe w social media
  • publikacje i reklama drukowana

W każdym z tych obszarów dzięki zdjęciom z sesji wizerunkowej możemy lepiej zaprezentować siebie, swoje możliwości i potencjał.

Jak zaplanować udaną sesję wizerunkową?

Punktem wyjścia do organizacji udanej sesji wizerunkowej jest zrozumienie, jaki rodzaj zdjęć będzie spójny z naszym przekazem, celem wizerunkowym i charakterem prowadzonej działalności. Wyznaczenie celu sesji, zdefiniowanie odbiorcy i określenie reakcji jakie chcemy wywołać za sprawą publikowanych zdjęć wizerunkowych powinno znaleźć możliwie jak najmocniejsze odzwierciedlenie w pracach fotografa.

Sesja wizerunkowa ma zaprezentować nas jako specjalistów – ekspertów w swojej dziedzinie, a przy tym osoby z właściwą energią i nastawieniem. Kreowanie odpowiedniego image’u wymaga dojrzałości i wyczucia, by nie zatracić gdzieś po drodze wiarygodności, na którą odbiorcy są szczególnie wyczuleni. Choć warto czasem wyjść poza utarte schematy, tworząc np. zdjęcia z pewną dozą humoru i dystansu do siebie, nie może to odbywać się kosztem profesjonalizmu.

sesja wizerunkowa

Gdzie zorganizować sesję?

Wybór odpowiedniego miejsca jest niezwykle ważny. Z uwagi na charakter zdjęć, najlepiej jeśli sesja odbywa się w miejscu wykonywania codziennych czynności, gabinecie, biurze czy np. sali treningowej. Jeśli koncepcja zdjęć wymaga wykorzystania dodatkowych elementów scenografii, rekwizytów czy aranżacji przestrzeni, warto wszystko odpowiednio wcześnie przygotować i zaplanować.

Jeśli z pewnych względów zorganizowanie sesji w miejscu pracy nie jest możliwe, sesja wizerunkowa może odbyć się w studio fotograficznym lub w warunkach plenerowych. Wówczas istotne stają się dodatki sugerujące odborcy z jakim specjalistą ma do czynienia.

Ubiór na sesję wizerunkową

Ubiór na sesję wizerunkową powinien być spójny z naszym pomysłem na przekaz wizerunkowy marki. Nie jest to specjalnie trudne, ponieważ wiele grup zawodowych posiada swoje czytelne dress code’y. Ubrania powinny być wygodne, pozwalające na swobodne pozowanie a jednocześnie dobrze wpływające na nasze samopoczucie. Im pewniej czujemy się z naszym wyglądem, tym lepsze będą zdjęcia. Zakładanie na sesję wizerunkową czegoś, w czym nie lubimy chodzić na co dzień nie ma żadnego sensu.

W kontekście ubioru warto podkreślić również dobór odpowiedniej kolorystyki i faktury materiałów. Kolory powinny się dopełniać i dobrze ze sobą harmonizować. Chodzi tu zarówno o elementy garderoby, dodatki, jak również kolorystykę tła, otoczenia gdzie wykonywane są zdjęcia. Ponadto im mniej w naszym ubiorze wszelakich kratek, pasków i bijących po oczach dodatków, tym lepiej dla samych zdjęć.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Przygotowanie do sesji wizerunkowej to nie tylko kwestia ubioru, ale także odpowiedniego zadbania o wygląd zewnętrzny. Kilka dni przed sesją warto zainwestować w zabiegi pielęgnacyjne, takie jak oczyszczanie skóry, nawilżenie czy delikatny peeling, by twarz prezentowała się świeżo i promiennie. Warto również zadbać o fryzurę i profesjonalny makijaż. Panowie mogą natomiast zaplanować wizytę u fryzjera/ barbera. Świeży, zdrowy wygląd na zdjęciach z sesji wizerunkowej podniesie estetykę zdjęć i będzie dodatkowym atutem w komunikacji wizualnej.

Dodatki na sesję wizerunkową

Zdjęcia wizerunkowe mają zaprezentować nas w odniesieniu do osobistej pasji, talentu czy posiadanych umiejętności. Aby przekaz ten był dla odbiorcy bardziej zrozumiały, warto wykorzystać podczas sesji to czym zwyczajowo posługujemy się w naszej aktywności twórczej czy zawodowej. Instrumenty, akcesoria treningowe, czy sprzęt IT są stałymi dodatkami na sesjach wizerunkowych. Tego typu zdjęcia stwarzają również doskonałą okazję do promocji produktów czy marek, co szczególnie wyraźnie widać w mediach społecznościowych typu Instagram czy Facebook. 

sesja wizerunkowa 02
Żródło: Pexels

Ile kosztuje sesja wizerunkowa?

Cena sesji wizerunkowej uzależniona jest przede wszystkim od charakteru zdjęć, ich ilości a także stopnia zaawansowania postprodukcji. Każda sesja wizerunkowa jest inna, każda wymaga zaangażowania na innych polach. Klasyczna sesja wizerunkowa zarządu, wykonywana w siedzibie firmy to zupełnie inne zdjęcia niż sesja wizerunkowa dla dietetyka. Zdjęcia wizerunkowe prawnika czy architekta z reguły nie wymagają wykorzystania dodatkowych przestrzeni i akcesoriów, jak w przypadku zdjęć wizerunkowych trenera personalnego. Trudno więc określić jeden cennik sesji wizerunkowych dla wszystkich.

Sesja wizerunkowa Kraków, Małopolska

Jeśli chcą Państwo wykonać sesję wizerunkową w Krakowie lub Małopolsce, z przyjemnością podejmę się tego zadania. Wcześniej chętnie poznam charakter i specyfikę Państwa działalności, by móc zaproponować najlepsze rozwiązania.  

Zapraszam do kontaktu.

Dariusz Kempny – fotograf biznesowy
tel. 503 950 939
info@dariuszkempny.pl

Spodobał Ci się ten artykuł? Udostępnij go dla innych: