sesja zdjęciowa biznes lifestyle

Sesja zdjęciowa w konwencji biznes lifestyle

Sesja zdjęciowa w konwencji biznes lifestyle to jeden z najbardziej popularnych dziś rodzajów zdjęć biznesowych. Choć fotografia lifestyle’owa znana jest od dawna, olbrzymią popularność zdobyła na przestrzeni ostatnich kilku lat. W tym czasie zdążyła zaistnieć w niemal każdej dziedzinie życia, nie omijając sfery zawodowej i szeroko pojętego biznesu. Obok klasycznych i casualowych zdjęć biznesowych fotografie lifestyle’owe to najczęściej publikowane kadry na stronach, blogach i profilach społecznościowych firm.

Fotografia lifestyle – skąd się to wzięło?

Czym jest fotografia lifestyle’owa i czemu zawdzięcza swoją popularność? Aby odpowiedzieć na to pytanie, należałoby dokładnie przyjrzeć się zmianom zachodzącym w sferze społecznej i obyczajowej na przestrzeni ostatnich 30 lat. Mniej więcej na przełomie XX i XXI wieku w zdobywającym lawinową popularność szerokopasmowym internecie zaczęły pojawiać się media społecznościowe. To one w głównej mierze przewartościowały nasz sposób myślenia, patrzenia i komunikowania się we współczesnym świecie.

Myspace i LinkedIn wytyczyły szlak, którym później poszły Facebook, Instagram, Twitter i wiele innych. Dzięki nim Internet stał się głównym źródłem komunikacji i rozrywki. Powstały serwisy umożliwiające każdemu użytkownikowi tworzenie samodzielnych treści. Rozwinęły się prywatne strony i blogi, profile w mediach społecznościowych, czy serwisy oparte na zdjęciach lub filmach. Jednocześnie nastąpił olbrzymi postęp technologiczny. Internet stał się szybki, a narzędzia do jego eksploracji ogólnie dostępne.

Popularność social media i lifestyle

Fotografia lifestyle’owa wiele zawdzięcza social media. Wpływ na ich popularność ma wiele czynników. Podstawowym jest łatwość codziennej komunikacji, podtrzymywania wirtualnych kontaktów i zawierania nowych znajomości. Do tej listy należałoby dodać jeszcze słynne “nie ma cię na Facebook’u to znaczy, że nie istniejesz”, jak również potrzebę pewnej przynależności społecznej, zdobywania nowej wiedzy i poszerzania horyzontów. Jednym z głównych powodów popularności social media była i jest… możliwość podglądania innych (najpierw gwiazd i celebrytów, później własnych znajomych) w ich codziennym życiu. Z czasem doszła do tego większa otwartość, chęć dzielenia się z innymi własnym życiem i emocjami. Rosnące tempo tych zmian sprawiło, że w wielu obszarach treść została wyparta przez obraz. Fotografia stała się podstawowym narzędziem tzw. “komunikacji obrazkowej”.

Lifestyle  – nowy trend w biznesie

Rosnąca popularność lifestyle w sferze prywatnej nie mogła ujść uwadze marketingowców i PR’owców. Dostrzeżono jej ogromny potencjał a dzięki fotografii lifestyle’owej biznes zyskał nowe oblicze i nową energię. Stał się bardziej otwarty i przyjazny, a pozytywny obraz kreowany przez sesje zdjęciowe w konwencji biznes lifestyle zaczął działać jak magnes. Nic dziwnego, że tak wiele firm postanowiło to wykorzystać, a sesje zdjęciowe stały się powszechną formą kreowania wizerunku firmy.

sesja biznesowa w konwencji biznes lifestyle

Naturalność, pasja i dobra energia

Skuteczność fotografii biznesowej to w głównej mierze odwoływanie się do pozytywnych emocji i wrażeń. Biznes lifestyle ma w tym względzie spore możliwości. W odróżnieniu od klasycznej fotografii biznesowej koncentrującej się przede wszystkim na portretowaniu osób, biznesowe zdjęcia lifestyle chętnie poszerzają pole widzenia, prezentując osoby w określonej przestrzeni czy sytuacjach. Energia, emocje, wzajemne relacje, wyznawane wspólnie wartości, wszystko to ma być dla odbiorcy ciekawe i inspirujące. Nieodzownym elementem zdjęć lifestyle’owych jest również detal, podkreślając lub czasem wręcz definiując kontekst fotografowanej sceny. W tym względzie również można wykazać się kreatywnością, umiejętnie wplatając wybrane motywy w treść zdjęć.

Biznesowe zdjęcia lifestyle powstają bez widocznej ingerencji fotografa, krępującego pozowania czy uporczywego patrzenia w obiektyw aparatu. To historie mające pokazać pasję, aktywne współdziałanie i dobrą energię w naturalnej, czystej formie. Prezentacja lifestyle może powstać w oparciu o pojedyncze zdjęcia, jak również o sekwencję ujęć bez specjalnej chronologii, za to dobrze obrazujących istotę przekazu.

Zdjęcia biznes lifestyle – dlaczego warto je mieć?

Zdjęcia biznes lifestyle są jedną z metod kreowania i promocji dobrego wizerunku firmy. Sesje zdjęciowe pozwalają budować wizerunek od samych podstaw, lub wpływać na ten już istniejący. Dzięki takim zdjęciom pozwolimy osobom z zewnątrz “podglądać” nas podczas pracy, zrozumieć przyświecające nam wartości, a nawet poczuć namiastkę pozytywnej energii towarzyszącej nam w wypełnianiu codziennych obowiązków. Dzięki nim możemy również pochwalić się przestrzenią w której pracujemy czy możliwościami jakie posiadamy.

Takie zdjęcia są doskonała formą autopromocji, za sprawą której możemy odwołać się do tych wrażeń estetycznych i emocjonalnych, na podkreśleniu których najbardziej nam zależy. Dobry, pozytywny wizerunek firmy prezentowany na zdjęciach z sesji biznes lifestyle sprawia, że jesteśmy w stanie aktywnie wpływać na postrzeganie firmy. Nie bez znaczenia jest również pierwsze wrażenie jakie wywołamy u odbiorcy. W tym właśnie tkwi główna siła tego typu fotografii.

Sesja biznes lifestyle dla Twojej firmy

Sesja zdjęciowa biznes lifestyle może być przydatnym materiałem wizerunkowym Twojej firmy. Jeśli dostrzegasz potencjał tkwiący w takich zdjęciach i chcesz efektywnie go wykorzystać, w pierwszej kolejności warto zastanowić się nad koncepcją takiej sesji. Co jest dla Ciebie najważniejsze? Jak Twoja firma ma być postrzegana przez innych? Co chciałbyś zmienić w dotychczasowym wizerunku? Odpowiedzi na te pytania są podstawą, na której można oprzeć cały koncept sesji.

Częstym tematem zdjęć w stylu biznes lifestyle jest prezentowanie osób w sytuacjach związanych z codzienną aktywnością. Warto jednak, by na zdjęciach nie brakowało interakcji, sytuacji podkreślających dobre relacje, twórczą energię czy wzajemnie współdziałanie. Zdjęcia z codziennej narady, wspólna praca nad nowym projektem, wymiana poglądów przy filiżance kawy, czy chwile spędzone w strefach relaksu, w każdej z tych sytuacji można manifestować pozytywne wartości, kreując dobry wizerunek firmy.

Sesja biznes lifestyle powinna być naturalna w swym charakterze. Jeśli zdjęcia będą wykonywane w sali konferencyjnej, biurze czy salonie usługowym, warto rzecz jasna przed rozpoczęciem zdjęć uporządkować te pomieszczenia, jednak bez przesadnej sterylizacji i upiększania. Istotna jest również dbałość o detale, by dopełniały fotografowane sceny i jednocześnie nie odwracały uwagi. Każdy element pojawiający się w kadrze powinien się tam znaleźć z określonych powodów.

Najważniejsi na zdjęciach są jednak ludzie. W przygotowaniu do firmowej sesji zdjęciowej  warto uwzględnić przyjęcie spójnej strategii wizerunkowej. Styl ubioru, jego kolorystyka, dodatki powinny tworzyć harmonijny obraz całego zespołu. Czasem w ramy obowiązującego dress code’u warto wprowadzić odrobinę casualowej swobody. Na zdjęciach biznes lifestyle chodzi przede wszystkim o tworzenie pozytywnych wrażeń.

sesja zdjęciowa w konwencji biznes lifestyle

Indywidualna sesja biznes lifestyle

Sesja biznes lifestyle to nie tylko propozycja skierowana do firm, ale również świetna opcja dla osób indywidualnych. Intencje stojące za chęcią wykonania takiej sesji mogą być bardzo różne, od chęci zaprezentowania swojej nietuzinkowej osobowości, twórczości i wyjątkowych talentów, a skończywszy na stylu życia i wartości którymi chcemy zainspirować innych. Indywidualna sesja lifestyle może być użyteczną kreacją wizerunkową we wszystkich wymienionych obszarach. Każde profesjonalne zdjęcie w stylu biznesowym to inwestycja w siebie.

Zobacz zdjęcia z sesji dla Prawny Marketing

Spodobał Ci się ten artykuł? Udostępnij go dla innych: