Czy na stronie firmowej warto publikować zdjęcia pracowników? Czy prezentacja osób tworzących nasz zespół ma znaczenie w budowaniu wizerunku firmy w Internecie? A może wystarczy ograniczyć się do popularnych zdjęć stockowych? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w dzisiejszym poście. Zapraszam serdecznie do lektury.
Spis treści
Budowanie wizerunku nowoczesnej firmy
Budowanie wizerunku nowoczesnej firmy to proces kompleksowy, który wymaga skoordynowanego wysiłku wielu osób i działów. Jeszcze niedawno sądzono, że wizerunek firmy powinno się budować wyłącznie w oparciu o wizerunek jej liderów. I choć rzeczywiście ma on dominujący wpływ na postrzeganie firmy przez klientów i społeczność, nie powinien być jedynym elementem strategii wizerunkowej.
Liderzy firmy, członkowie zarządu czy menadżerowie odgrywają ważną rolę w kształtowaniu wizerunku firmy, ponieważ są jej oficjalnymi reprezentantami na zewnątrz. Ich działania, wypowiedzi i postawa mogą wpłynąć na postrzeganie firmy przez klientów, pracowników i konkurencję. Jednak wizerunek firmy powinien być budowany również na podstawie innych czynników. Jakość produktów lub usług, podejście do klientów, etyka biznesowa, innowacyjność i zaangażowanie społeczne, każdy z nich ma swój wkład w postrzeganie całej organizacji. Zdjęcia pracowników mogą wiele z tych procesów znacząco usprawnić.
Dobra komunikacja z klientami
Ważnym elementem budowania wizerunku firmy jest odpowiednia komunikacja z klientami i społecznością. Nowoczesne firmy chętnie korzystają z różnych kanałów, takich jak media społecznościowe, strony internetowe, reklamy i eventy, aby dotrzeć do klientów i przekazać im swoje wartości oraz zalety produktów lub usług. W ten sposób każda firma może budować reputację i zdobywać zaufanie klientów.
Dbałość o pracowników
Kolejnym ważnym elementem budowania wizerunku firmy jest dbałość o pracowników. Zadowoleni pracownicy, którzy czują się związani z firmą, są jej najlepszymi ambasadorami. Dlatego firmy powinny inwestować w rozwój swoich pracowników, zapewniać im atrakcyjne warunki pracy i nagradzać ich za dobrze wykonaną pracę. W ten sposób firma zyskuje pozytywny wizerunek jako pracodawca, co przyciąga najlepszych specjalistów i przyczynia się do dalszego rozwoju firmy.
W kontekście dobrej komunikacji z klientami i dbałości o wizerunek firmy, ważną rolę mogą odegrać profesjonalne zdjęcia pracowników publikowane na stronie firmowej i w kanałach mediów społecznościowych. Sesja zdjęciowa może być również dobrym pomysłem na okolicznościowy prezent dla pracowników.
Zdjęcia stockowe
Zdjęcia stockowe to zdjęcia na bazie których zbudowana jest zdecydowana większość stron firmowych. Stocki prezentujące osoby, produkty i sytuacje mają ten niezaprzeczalny walor, że cechują się wysoką estetyką i profesjonalizmem. Są uniwersalne, wygodne i neutralne. Świetnie sprawdzają się jako tła, topy i ilustracje. Sam jako fotograf również chętnie korzystam ze stocków, nie chcąc posługiwać się zdjęciami moich klientów w formie np. ilustracji artykułów blogowych.
Jednak zdjęcia stockowe mają też swoje poważne ograniczenie. Nie da się ich wykorzystać wszędzie. A już na pewno nie da się ich wykorzystać do budowania relacji i komunikacji. Do takich celów w pełni adekwatne są zdjęcia realnych osób pracujących dla firmy. Szerzej o tym pod linkiem dlaczego inwestowanie w profesjonalne zdjęcia biznesowe jest opłacalne.
Zdjęcia pracowników na stronie firmowej
Portretowe zdjęcia pracowników to ważny element wizerunku firmy. Są one wykorzystywane w różnych celach, takich jak prezentacje na stronie internetowej, materiały marketingowe, katalogi produktowe itp. Dlatego ważne jest, aby były one wykonane profesjonalnie i odzwierciedlały wizerunek firmy.
Profesjonalne zdjęcia wizerunkowe wpływają pozytywnie na postrzeganie całej organizacji. Są przejawem dbałości o pracowników firmy, profesjonalizm i spójność wizerunkową. Zdjęcia to także inwestycja w lepszą komunikację z klientami i otoczeniem biznesowym. Dzięki zdjęciom przedstawiciele firmy mogą reprezentować ją w profesjonalny sposób, np. prowadząc komunikację biznesową z klientami i partnerami biznesowymi.
Publikując profesjonalne zdjęcia pracowników na firmowej stronie internetowej firma wysyła sygnał, że kształtuje swój wizerunek i podejście do odbiorcy w świadomy i dojrzały sposób.
Decydując się na sesję dla pracowników warto pamiętać o zabezpieczeniu praw do zdjęć.
Zdjęcia pracowników – podsumowanie
Budując wizerunek firmy w ramach strategii employer brandingowej zawsze warto pamiętać, że w relacjach biznesowych ludzie łączą się z ludźmi. Zdjęcia pracowników na stronie firmowej sprawią, że Twoja marka będzie bardziej autentyczna i wiarygodna. Zdjęcia będą pewną formą „uczłowieczenia”. Pokażą innym, że za tym co robisz stoją prawdziwi ludzie. Ich doświadczenie, kompetencje, pozytywne nastawienie i otwartość- cechy z którymi inni zechcą się identyfikować.
Chcesz porozmawiać o zdjęciach dla Twojej firmy? Zapraszam na www.dariuszkempny.pl/sesja-firmowa