Spis treści
Profesjonalne zdjęcia wizerunkowe
Zdjęcia wizerunkowe to w najprostszym znaczeniu zdjęcia prezentujące wizerunek. Jednak tak naprawdę to profesjonalna fotografia której zadaniem jest atrakcyjna prezentacja, mocno akcentująca atuty wizerunkowe. Tego typu zdjęcia wykonuje się w celu prezentacji i promocji osób, grup i zespołów.
Wizerunek jest istotnym aktywem naszej działalności. Dotyczy to w równym stopniu działalności biznesowej, jak również aktywności o charakterze artystycznym. Dobra prezentacja wizerunkowa przyniesie wiele korzyści. Zła, nieprzemyślana prezentacja tworzy między Tobą a Twoimi odbiorcami mur nie do pokonania. Jeśli czujesz, że zaniedbałeś swój wizerunek, już dziś skontaktuj się ze mną w sprawie profesjonalnej sesji wizerunkowej.
Profesjonalna fotografia wizerunkowa
Profesjonalną fotografię wizerunkową można porównać do puzzle, w których każdy element jest ważny do ułożenia poprawnego obrazka. Zdjęcia wizerunkowe to układanka w której nie można zaniedbać żadnego szczegółu. Specjaliści od wizerunku zwykli mawiać, że jego najsłabsza strona jest jednocześnie najbardziej widoczną dla odbiorcy. Warto zatem zadbać o spójną, harmonijną i przemyślaną koncepcję. Dzięki temu zdjęcia wizerunkowe zaprezentują naszą unikalną osobowość, charyzmę, kompetencje i wyjątkowe umiejętności. A wszystko to w jednym kadrze.
Wizerunek profesjonalisty
Wizerunek profesjonalisty to termin często pojawiający się w odniesieniu do zdjęć wizerunkowych. Mają one bowiem jeden nadrzędny cel – zaprezentować najlepszą możliwą wersję osoby fotografowanej. Mocny, spójny portret, prezentujący nie tylko cechy fizyczne, ale również styl i charyzmę osoby w kadrze wzmacnia przekonanie odbiorcy.
Bez względu na wykonywany zawód czy charakter prowadzonej działalności, profesjonalne zdjęcia wizerunkowe mogą mieć niezwykle korzystny wpływ na jej odbiór, znaczenie czy popularność. Zarówno pisarz, hydraulik, trener personalny czy wizażystka mogą w równym stopniu decydować o własnym wizerunku i kształtować go według własnych potrzeb. Profesjonalna sesja zdjęciowa pomoże w odpowiedniej kreacji, a dobre zdjęcia będą długo przynosić wymierne korzyści.
Jak wykorzystać zdjęcia z sesji wizerunkowej?
Zanim zdecydujesz się na poprawę własnego wizerunku i wykonanie sesji zdjęciowej, koniecznie zastanów się, gdzie i w jakiej formie wykorzystasz zdjęcia. Jest to bardzo ważne, ponieważ przybliża Cię do wyboru odpowiedniego charakteru sesji, stylizacji, czy nawet kwestii technicznych, jak wybór odpowiedniego oświetlenia, tła i proporcji kadru. Zwykle przed sesją pytam klienta o to, co chciałby zrobić ze zdjęciami, jak i gdzie je wykorzystać. Dzięki temu potrafię dobrać rozwiązania odpowiednie do osiągnięcia zamierzonych rezultatów.
Jeśli nie masz jeszcze pomysłu na wykorzystanie zdjęć wizerunkowych, oto kilka podpowiedzi:
Strona internetowa
Zakładka „o nas”, „o firmie” to pierwsze skojarzenie związane z wykorzystaniem zdjęć na własnej stronie internetowej. Możesz również umieścić swoje zdjęcie w zakładce „kontakt”, jak również w stopce kontaktowej.
Blog firmowy
Zdjęcie warto wykorzystać w miejscu w którym odbiorca dowie się kto jest autorem bloga. Niektóre systemy blogowe prezentują to zdjęcie również w formie miniatury pod postem którego jesteś autorem. Swoich zdjęć możesz używać również w samych wpisach, zwłaszcza tych o charakterze eksperckim.
E-mail
Coraz częściej stosowaną praktyką jest umieszczenie miniaturowego zdjęcia w stopce kontaktowej.
Profile społecznościowe
Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i wiele innych… media społecznościowe oferują możliwość prezentacji zdjęcia profilowego. Tu również można wykorzystać zdjęcia w poszczególnych wpisach i publikacjach.
Reklama
Plakaty, ulotki, foldery, wizytówki… w każdej z tych form może i powinno pojawić się Twoje zdjęcie.
To tylko kilka z wielu możliwości wykorzystania fotografii wizerunkowych. Zdjęcia są podstawą komunikacji w kulturze obrazkowej. Warto o nie zadbać.
Cennik sesji wizerunkowych
Cennik sesji wizerunkowych uzależniony jest od indywidualnych oczekiwań związanych z efektem końcowym. W organizacji sesji zdjęciowych należy wziąć pod uwagę zarówno konieczność wykorzystania określonej przestrzeni, zaangażowania dodatkowych środków (światło, rekwizyty) jak również stopień zaawansowania postprodukcji materiału zdjęciowego. Każdy z tych elementów ma bezpośredni wpływ na uzyskane efekty.
Fotograf wizerunkowy Kraków
Jeśli prowadzisz działalność w Małopolsce i jesteś zainteresowany sesją zdjęciową dla siebie, swojej firmy, lub grupy, skontaktuj się ze mną. Jako doświadczony fotograf z Krakowa pomogę Ci zarówno w opracowaniu odpowiedniego pomysłu, jak również w jego realizacji. Zyskasz profesjonalne portrety, które będą pomocne w wielu sytuacjach.